Pytanie
Po długim postoju auto pięknie zapala na benzynie, lecz przy dodaniu gazu powyżej 2500 obr słyszę stuknięcie zaworu przy butli i następuje odcięcie paliwa silnik gaśnie. Aby normalnie jechać muszę wyłączyć instalację gazową. Włączam, gdy silnik uzyska normalną temperaturę i dopiero wtedy, choć nie za każdym razem, po dodaniu gazu łapie gaz. Kiedy się to uda silnik pięknie pracuje na gazie. Gdy silnik całkiem nie ostygnie, jest lekko ciepły nie ma problemu z przełączaniem na gaz. Zaznaczę, że wymieniono mi w serwisie parownik i filterek, wyregulowano instalację. Zauważyłem pod maską emulator. Dlaczego mimo zimnego silnika auto przełącza na gaz po przekroczeniu pewnych obrotów i nie chce wskoczyć na LPG po uzyskaniu temperatury silnika? PROSZĘ O POMOC
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plProblem może wynikać z zabrudzenia (zaklejenia) silnika krokowego. Zanieczyszczenia, które w nim zalegają gdy silnik jest całkowicie zimny, zmieniają konsystencję z oleistej mazi na klejący żel. Rozwiązaniem problemu będzie najprawdopodobniej wyczyszczenie silnika krokowego.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl