Pytanie
Czy warunkiem niezbędnym do przełączenia jest tylko temperatura czy obroty też. Pierwsza sprawa to ostatnio przejechałem ok 4 km, auto już wcześniej osiągnęło ustaloną temperaturę silnika i nie przełączył. Po kilku przegazowaniach dopiero przełączył. Inna sytuacja: odpalam silnik na postoju i czekam aż osiągnie temperaturę. Wskazówka ustawia się na połowie zakresu a więc około 90 st i nie ma przełączenia na gaz. Dopiero po kilku przegazowaniach przełącza. Jeszcze jeden przypadek: rozgrzany silnik po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu nie przełącza się wcale dopiero po przegazowaniu przełączy na LPG. Czy to jet objaw normalny? Mam drugi samochód z instalacją STAG, który stoi na zewnątrz i w obecne mrozy przełącza się samoczynnie przez przegazowania i szybciej niż Nissan, który stoi w ciepłym garażu.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plInstalacje Lovato mogą być nieco inaczej skonfigurowane niż STAG. Do przełączenia wykorzystują czujnik temperatury gazu a nie reduktora i odpowiedni algorytm czasu wymaganego do przełączenia względem temperatury gazu. Prędkość obrotowa do przełączenia w instalacji Lovato jest parametrem programowanym, jednak najczęściej ustawia się ją powyżej 1400 obrotów.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl