Pytanie
Po wymianie parownika powrócił problem pozostawania obrotów jałowych na 2000 obr. Po zatrzymaniu obroty spadają do 800/850. Funkcja cut off zaznaczona 1400/-30%. Ustawienia PWA 85 kroków. Program wskazuje temperaturę pracy silnika 101/102 stopnie pomimo prawidłowych wskazań na wskaźniku w samochodzie 75/80.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZawyżone odczyty wartości temperatury reduktora nie mają wpływu na funkcjonowanie instalacji LPG. Objaw, który występuje w Pana aucie związany jest ze specyficznym sterowaniem układu benzynowego. W momencie pracy na benzynie w czasie hamowania silnikiem lub wyrzucenia na luz, gdy sterownik benzynowy dostaje informację z czujnika prędkości jazdy otwierany jest regulator biegu jałowego, a obcinana dawka benzyny. W przypadku funkcjonowania na instalacji II generacji otwarcie regulatora biegu jałowego skutkuje zwiększeniem prędkości obrotowej do około 2000 spada na właściwy bieg jałowy dopiero w momencie zatrzymania pojazdu. Zminimalizowanie tego efektu możliwe jest jedynie przy pomocy funkcji cut-off - programowana ona jest indywidualnie dla każdego silnika w warunkach drogowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl