Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie lepszym wydaje się być Renault Fluence (2013 r.), ponieważ z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu silnika 1.6 16V (110 KM) nie wymaga on stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Można go zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 1.8 (141 KM) w samochodzie Chevrolet Cruze (2013 r.) to także dobra propozycja pod kątem zasilania LPG. Może on być zasilany także z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji lub systemu V generacji. Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe należy pamiętać o konieczności zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania systemu IV generacji). Instalacja V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Bez względu to czy układ lubryfikacji jest zastosowany należy pamiętać o okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl