Uwagi pytającego:
Jak nie takie silniki to do jakich można wstawić instalacje? Czy wtryskiwacze STAG są solidne?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plStosowany w Renault Laguna Silnik 2.0 16V IDE to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Silnik ten nie został jednak opracowany pod kątem zasilania gazowego przez żadnego z producentów instalacji LPG. Na gazie bardzo dobrze spisują się silniki 2.0 turbo stosowane w Lagunie. Nie wymagają stosowania lubryfikacji - mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu.
Podobnie silnik 2.5 V6 samochodu Ford Mondeo może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej) i nie wymaga stosowania lubryfikacji.
W przypadku silnika 2.0 16V (145KM) Forda Mondeo jest już wymagane stosowanie lubryfikacji (przy instalacjach IV generacji). Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) kontrolować i ewentualnie korygować.
Wtryskiwacze STAG bardzo dobrze spisują się na naszym rynku LPG, łącząc dobrą jakość z przystępną ceną.Więcej o wtryskiwaczach STAG w artykule Wtryskiwacze STAG AC W02 i STAG AC W03 firmy AC S.A.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl