Uwagi pytającego:
Może Pan polecić jakieś autko kombi z konkretnym silnikiem benzynowym (inne niż te z zapytania) z lat 2003-2006 (takie są w zasięgu cenowym dla mnie), które można ze spokojem przerobić na gaz (czyli przede wszystkim jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego). Z góry dziękuję Grzegorz
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie silniki z tego zestawienia można zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Renault Laguna 2.0 i Peugeot 307 1.6 16V mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymagają stosowania lubryfikacji.
Silniki samochodów Mazda 6, Opel Astra i Volvo S40V40 mają regulowane ręcznie luzy zaworowe i w związku z tym w przypadku zasilania LPG z wykorzystaniem instalacji IV generacji wymagają zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych. Stosując system V generacji nie trzeba stosować dodatkowej lubryfikacji.
Bardzo dobrze na LPG spisują się silniki 1.6 MPI stosowane w samochodach Grupy VW (VW, Skoda, Seat). Silniki grupy PSA: 1.4 16V, 1.6 16V, 1.8 16V i 2.0 16V także mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych i dobrze znoszą eksploatację na LPG.
Polecam także lekturę artykułu Jaki samochód najlepszy do LPG?
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl