Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 9,3 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Gdzie najlepiej zamontować wlew gazu


Kiedy wymieniać filtry LPG


Dlaczego montujemy LPG?

Niedziela 2021-02-14

Który samochód wybrać do LPG?

Renault Laguna (2010), Citroën C5 (2007), Peugeot 508 (2012)?


Wskazane samochody:
  • Renault Laguna 2010 r., 2.0 16V Turbo 204 KM (150 kW)
  • Citroën C5 2007 r., 2.0 16V 140 KM (103 kW)
  • Peugeot 508 2012 r., 1.6 156 KM (115 kW) 155 THP
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Każdy z tych trzech wymienionych samochodów można poddać konwersji na paliwo LPG.
- Renault Laguna jednostka napędowa na pośrednim wtrysku Mpi z doładowaniem, głowica silnika z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego, moim zdaniem numer 1 tego zestawienia, a to dlatego że lubię mocne silniki. Instalacja którą polecam do tego samochodu to Landirenzo Omegas Evo ObdII, w skład tej instalacji wchodzą:
- Sterownik Landirenzo Omegas Evo ObdII
- Wtryskiwacze AEB
- Reduktor Li 10 Turbo
http://landirenzo.pl/omegas-evo/
- Citroën C5 również jednostka na pośrednim wtrysku Mpi, głowica silnika z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego, numer 2 tego zestawienia, ale również warto wziąć ten samochód pod uwagę jeżeli nie potrzebujemy tylu koni co w Renault a i minimalnie tańszy będzie koszt montaż instalacji LPG. Instalacja którą polecam do tego samochodu to Landirenzo Omegas Evo, w skład tej instalacji wchodzą:
- Sterownik Landirenzo Omegas Evo
- Wtryskiwacze AEB
- Reduktor Li 10
http://landirenzo.pl/omegas-evo/
- Peugeot 508 moim zdaniem numer 3 tego zestawienia, jednostka napędowa tego samochodu posiada wtrysk bezpośredni i wymaga zastosowania dedykowanej instalacji LPG, która to będzie dużo droższa w montażu a podczas pracy silnika na LPG wymagany jest dotrysk benzyny w wysokości 15%, ale jeżeli wybór jednak padnie na ten samochód to polecam montaż instalacji Landirenzo Omegas Direct3.0, w skład tej instalacji wchodzą:
- Sterownik Landirenzo Omegas Direct3.0
- Wtryskiwacze GIRS
- Reduktor Li 10 Turbo
http://landirenzo.pl/omegas-direct/

Poniżej dołączam linki z listą warsztatów, w których można zamontować wyżej wymienioną instalację LPG.
http://landirenzo.pl/warsztaty/
http://www.landi.pl/gas-specialist.html
Niedziela 2021-02-14

Ekspert EuropeGAS

Specjalista ds. Wsparcia Technicznego w firmie EuropeGAS
Każdy z tych trzech wymienionych samochodów można poddać konwersji na paliwo LPG.
- Renault Laguna jednostka napędowa na pośrednim wtrysku Mpi z doładowaniem. Instalacja jaką polecam to Europegas Avance 32.4:
-Sterownik EG Avance 32.4
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Supremo

Sterownik AVANCE 32.4 umożliwia aktywację tzw. dotrysku benzyny podczas pracy silnika na gazie, aby chronić gniazda zaworowe przy wysokich obciążeniach jednostki napędowej.

Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/
- Citroën C5 również jednostka na pośrednim wtrysku Mpi. Instalacja jaką polecam to również Avance 32.4:

-Sterownik EG Avance 32.4
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Premo

Sterownik AVANCE 32.4 umożliwia aktywację tzw. dotrysku benzyny podczas pracy silnika na gazie, aby chronić gniazda zaworowe przy wysokich obciążeniach jednostki napędowej.

Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/

- Peugeot 508 moim zdaniem numer 3 tego zestawienia, jednostka napędowa tego samochodu posiada wtrysk bezpośredni i wymaga zastosowania dedykowanej instalacji LPG. Instalacją jaką polecam do tego pojazdu to EG Injecto 48.4:

-Sterownik EG Injecto 48.4
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Supremo

Szczegółowe informacje na temat możliwości sterownika do bezpośredniego wtrysku benzyny znajdują się w linku poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/eg-injecto/


Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/
Niedziela 2021-02-14

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wszystkie samochody wymienione w pytaniu:

  • Renault Laguna 2010 r., 2.0 16V Turbo 204 KM (150 kW)
  • Citroën C5 2007 r., 2.0 16V 140 KM (103 kW)
  • Peugeot 508 2012 r., 1.6 156 KM (115 kW) 155 THP

mogą być dostosowane do zasilania LPG.

W przypadku Renault i Citroena mamy do czynienia z jednostkami napędowymi wyposażonymi w pośredni wtrysk benzyny. Mogą one być poddane konwersji na zasilanie gazowe przy zastosowaniu jednego z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).

Adaptacja tych samochodów będzie tańsza a praca na LPG będzie odbywać się bez udziału benzyny. Silniki tych pojazdów nie wymagają stosowania dotrysku benzyny ani żadnej innej metody dodatkowej ochrony zaworów.

Silnik Peugeota jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co oznacza, że do jej zasilania LPG konieczne jest zastosowanie dedykowanej instalacji gazowej (nieco droższej niż uniwersalnej i pracującej z dotryskiem benzyny, co wynika ze specyfiki zasilania LPG silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny i konieczności zapewniania sprawności wtryskiwaczy benzynowych - dotryskiwana benzyna służy do ich chłodzenia i usuwania z końcówek wtryskiwaczy produktów spalania).

Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik 1.6 156 KM (115 kW) 155 THP samochodu Peugeot 508 2012 r. został opracowany pod kątem zasilania LPG przez następujące firmy/marki: LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Prins, STAG i Tartarini.

Wtorek 2021-02-16