Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
mogą być dostosowane do zasilania LPG.
W przypadku Renault i Citroena mamy do czynienia z jednostkami napędowymi wyposażonymi w pośredni wtrysk benzyny. Mogą one być poddane konwersji na zasilanie gazowe przy zastosowaniu jednego z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Adaptacja tych samochodów będzie tańsza a praca na LPG będzie odbywać się bez udziału benzyny. Silniki tych pojazdów nie wymagają stosowania dotrysku benzyny ani żadnej innej metody dodatkowej ochrony zaworów.
Silnik Peugeota jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co oznacza, że do jej zasilania LPG konieczne jest zastosowanie dedykowanej instalacji gazowej (nieco droższej niż uniwersalnej i pracującej z dotryskiem benzyny, co wynika ze specyfiki zasilania LPG silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny i konieczności zapewniania sprawności wtryskiwaczy benzynowych - dotryskiwana benzyna służy do ich chłodzenia i usuwania z końcówek wtryskiwaczy produktów spalania).
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik 1.6 156 KM (115 kW) 155 THP samochodu Peugeot 508 2012 r. został opracowany pod kątem zasilania LPG przez następujące firmy/marki: LANDI RENZO, Lovato, LPGTECH, Prins, STAG i Tartarini.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl