Uwagi pytającego:
Dzień dobry, Mam pytanie odnośnie możliwości założenia instalacji gazowej do Laguny z roku 2011 2.0 140 KM. Jest to silnik z oznaczeniem MR. Jest to silnik Nissana z ręcznym ustawianiem luzów zaworowych - taką informację otrzymałem na piśmie z centrali Nissana. Moje pytanie: - Czy można tu założyć instalację gazową i czy to nie spowoduje awarii silnika. Samochód mam zamiar użytkować przez 10 lat? - Co jaki czas trzeba regulować luzy zaworowe w przypadku gdyby instalacja była założona i jaki jest przybliżony całkowity koszt takiej regulacji (części plus robocizna)? - Czy lubryfikacja eliminuje w zupełności ryzyko wypalania gniazd zaworów czy tylko zmniejsza ten proces? - Której generacji instalację warto byłoby założyć do tego samochodu? Jaka jest różnica w cenie pomiędzy tymi instalacjami. Rocznie pokonuję około 12 000 kilometrów więc liczę że instalacja gazowa powinna mi się zwrócić po około 12 miesiącach. Pozdrawiam Grzegorz Janiszewski
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPytanie o taki silnik pojawiło się już w dziale Praktyk radzi. Oto link do odpowiedzi.
Jaką instalację LPG wybrać? Renault Laguna (2008), 2.0 16V / 2.0 16V 140 E85 140 KM (103 kW)
Regulację luzów zaworowych na gazie powinno się wykonywać co około 30 tys. km.
O koszty regulacji zaworów należy pytać w serwisie Renault.
Lubryfikacja w bardzo dużym stopniu zmniejsza recesję gniazd zaworowych.
Z uwagi na kłopotliwą i kosztowną regulację luzów zaworowych skłaniałbym się w stronę instalacji V generacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl