Uwagi pytającego:
Czy ten silnik ma regulowane luzy zaworowe hydraulicznie? Czy posiada turbinę i sprzęgło dwumasowe? Pozdrawiam...
Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Renault Latitude (2013) silnik 2.0 16V 140 E85 140 KM (103 kW) ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, a w jego układzie zasilania nie jest stosowane doładowanie. Nie mam wiedzy na temat sprzęgła dwumasowego stosowanego w układzie napędowym wyposażonym w ten silnik. Nie ma to jednak związku z możliwością jego zasilania z wykorzystaniem autogazu.
Silnik ten można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zamontowania instalacji IV generacji konieczne jest zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
Kontrolę i ewentualnie regulację luzów zaworowych w tym silniku użytkowanym na gazie należy przeprowadzać co około 30 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl