Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów mogą być bez problemu zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Najlepszym wyborem wydaje się MercedesC-Class 1994 r. C 180 (122 KM), ponieważ nie wymaga stosowania lubryfikacji (ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu), podobnie jak Renault Megane 1998 r. Jego silnik 1.4 Eco (75 KM) pomimo zastosowania regulowanych ręcznie luzów zaworowych bardzo dobrze spisuje sią na gazie i także nie wymaga stosowania lubryfikacji. Silnik 2.3 (136 KM) w Mercedesie W 124 E 1988 r. ma mechaniczny wtrysk Bosch KE-Jetronic. W związku z tym można w nim zastosować jedynie instalację II generacji (podciśnieniowa z elektroniczną regulacją) lub system III geneacji (wtrysk ciągły LPG w fazie gazowej). W praktyce może to być właściwie tylko instalacja II generacji, bo systemy III generacji nie są już oferowane.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl