Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Renault Mégane (2001), 1.4 16V 95 KM (70 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
poniedziałek 2015-12-14

Pytanie o eksploatację instalacji.

Renault Mégane (2001), 1.4 16V 95 KM (70 kW)

Pytanie:

WItam serdecznie.

Moja Meganka (1.4 16V z 2001 roku z LPG BRC) gaśnie przy hamowaniu silnikiem. Czyli jadę, puszczam gaz, autko zwalnia, jak obroty spadną do około 1500 wciskam sprzęgło, hamulec i ... silnik gaśnie. Oczywiście zapalają się wszystkie kontrolki. Potem wystarczy znów przekręcić kluczyk, silnik odpala i jedzie dalej. Akcja dzieje się na gazie. Na benzynie jeszcze mi się nie zdarzyło.

Zaczęło się od wymiany rolki przy alternatorze - niby rutynowa wymiana. Odebrałem Meggie od mechanika, przejechałem max 10 km i nagle coś strzeliło pod maską i auto stanęło. Okazało się, że poszedł pasek rozrządu...w sumie miał prawo, bo nie przypilnowałem tematu i okazało się, że 70 tys. strzeliło jak z bata... Ten sam mechanik wymienił cały rozrząd, pompę wody, wszystkie zawory i twierdził, że powinno być OK. Jeszcze tego samego dnia auto zaczęło mieć huśtawkę obrotów - po wciśnięciu sprzęgła obroty skakały od 1000 do 2000 jakbym dodawał gazu. Kolejna wizyta i diagnoza - trzeba wymienić świece i oring przy przepustnicy. Znów miało być OK, ale po przejechaniu 30 km auto zgasło mi na skrzyżowaniu. Zdziwiłem się, ale cóż - Meggie ma humor, to zgasła. Po którymś razie się wkurzyłem i znów auto wylądowało u tego samego mechanika - tym razem wymiana silniczka krokowego... kolejne 10 km i znów auto zgasło. Dodam, że po wymianie świec i oringu auto było na przeglądzie LPG - komputer nic nie wykazał, z instalacją podobno wszystko jest OK.

Będę wdzięczny za pomoc.

PS. znalazłem odpowiedź na podobny wątek.

"Powodem takiego zachowania, przy założeniu, że regulacja systemu jest prawidłowa, mogą być zbyt długie wężyki między wtryskiwaczami a kolektorem ssącym. Silniki 1.6 16V Renault mają dość długą tzw. funkcję Cut-off, co przy zbyt długich w/w wężykach i opisanej technice jazdy może skutkować gaśnięciem auta"

Tylko dlaczego to nie działo się wcześniej?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Jeżeli usterka pojawiła się po naprawie głowicy to powodem takiego zachowania auta (gaśnięcia przy wysprzęglaniu) może być pomylona sekwencja wtryskiwaczy gazowych.

środa 2015-12-16
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie