Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie silniki wymienione w pytaniu:
mogą być poddane adaptacji na zasilanie LPG.
W przypadku silników:
mamy do czynienia z pośrednim wtryskiem benzyny co oznacza, że ich konwersje na zasilanie LPG można wykonać z wykorzystaniem jednego z powszechnie dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 1.4 ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. Ich wartości na gazie wymagają kontroli i ewentualnie regulacji co około 30 tys. km. Silnik ten wymaga także zastosowania dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
Natomiast wymieniony w pytaniu silnik 1.2 TCe 115 KM (85 kW) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej.
Z informacji publikowanych przez importerów i producentów instalacji gazowych wynika, że został on opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: BRC, LANDI RENZO i Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl