Uwagi pytającego:
Będę kupował auto z silnikiem benzynowym, pod kątem "zagazowania" w Państwa firmie. Interesują mnie trzy modele, z następującymi silnikami: Toyota corolla verso IX: 1,4 i (96KM), 1.6 i (110KM) 1,8 VVT-i (130KM), lub w "X" : silniki Velvetonic (chyba ze zmiennymi fazami rozrządu ??) Renault scenic II Grand (lata 2007-2009: 1,6 16v (115KM), 2.0 16V (136KM), 2.0 16v (165KM) Citroen Grand Picassa (lata 2007-2009): 1.6 16v (110KM) na pewno z doładowaniem, sądząc po mocy, 1,6 (152KM), 1.8 16v (125KM), 2.0 16V (140 KM). Czy są silniki z tego wykazu, których należy unikać, myśląc o montażu instalacji gazowej ? Czy ew. turbina (doładowanie) jest przeszkodą w montażu instalacji, lub lepiej poszukać silnika alternatywnego ? Orientują się Państwo, które silniki mają turbinę ? Coś powinienem wiedzieć, zanim podejmę decyzję dot. wyboru auta pod kątem instalacji LPG ? Nie zależy mi na szybkiej jeździe. Auta ma być ekonomiczne i pozwalać bezpieczni wyprzedzać ew. pojazdy. Mam obecnie Państwa instalację w swoim oplu corsa 1,4 z 2004 roku. Czy mogę liczyć, że "nowy" samochód będzie chodził podobnie sprawnie i bezobsługowo ?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki z pośrednim wtryskiem benzyny samochodów Renault i Citroën bardzo dobrze spisują się na gazie i mogą być zasilane z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 1.6 THP (150 KM) samochodu Citroën C4 (2009) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca zastosowania dedykowanej instalacji LPG. Według wiedzy do jakiej mam dostęp do tej jednostki napędowej systemy LPG opracowała firma Landi Renzo i Prins. Są to instalacje sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny, co oznacza, że silnik w trybie pracy na LPG zużywa także niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny.
Silniki Toyoty 1.6 i 1.8 VVT-i to także bardzo dobre propozycje pod kątem zasilania LPG i dobrze działają na instalacjach gazowych IV i V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (przy zasilaniu LPG z wykorzystaniem systemu IV generacji). Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl