Pytanie:
Czy do Renault Thalia 1.2 16 V, 2006 rocznik, naprawdę musi być system lubryfikacji?
Część gazowników twierdzi, iz jest to głupi wymysł, a ja chciałbym wiedzieć jak jest faktycznie.
Pozdrawiam.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSystem lubryfikacji gniazd zaworowych jest zalecany we wszystkich silnikach (z nielicznymi wyjątkami), w których luzy zaworowe są regulowane ręcznie. Zabezpiecza on gniazda zaworowe i zawory przed nadmiernym zużyciem. Zużyte gniazda zaworowe i zawory w konsekwencji doprowadzają do utraty kontaktu pomiędzy tymi elementami. Zawory oddają ciepło właśnie do gniazd (w ten sposób są chłodzone). Brak chłodzenia w szybkim tempie doprowadza do uszkodzenia zaworów. Naprawa takich uszkodzeń wymaga demontażu głowicy i jest bardzo kosztowna. Z tego powodu stosowanie lubryfikacji jest zalecane jako prewencyjna metoda zabezpieczenia głowicy przed uszkodzeniem. Nie zwalnia to jednak z konieczności okresowej regulacji luzów zaworowych (zgodnie z zaleceniami producenta silnika).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl