Pytanie:
Dzień dobry,
Podczas przeglądu okresowego (po zakupie samochodu) w innym warsztacie niż zakładano instalację (samochód kupiłem z założoną instalacją LPG na której ma przejechane 13 tys. km) uzyskałem informację, że należało by dołożyć lubryfikator, którego aktualnie brakuje. Ponieważ jego brak negatywnie wpływa na żywotność silnika, który po przejechaniu ok 20-30 tys. km może nadawać się do remontu. Chciałbym się dowiedzieć na ile jest to prawdziwe stwierdzenie i czy lubryfikator przy tym silniku rzeczywiście jest niezbędny? Chciałbym tylko podkreślić, że jest to silnik 1.2 16v 76KM, ponieważ znajduję bardzo dużo informacji w temacie, dotyczących silnika 75 KM i zastanawiam się czy silniki te może na tyle się różnią, że lubryfikator w nowszym silniku okaże się zbędny.
Jeżeli nie to byłbym również wdzięczny za polecenie jakiegoś lubryfikatora pasującego do mojej instalacji.
Pozdrawiam,
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki Renaulta 1,2 16V mają regulowane luzy zaworowe i podczas eksploatacji na gazie istnieje ryzyko przedwczesnego zużycia gniazd zaworowych .Z tego powodu zalecane jest stosowanie lubryfikacji w tych silnikach przy konwersji na zasilanie LPG. Są różne rodzaje lubryfikatorów np. aplikowane do kolektora ssącego lub dodawane do paliw zarówno gazu jak i benzyny.
Uczulam jednak, iż mimo stosowania lubryfikacji pamiętać należy o okresowej kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl