Uwagi pytającego:
Czytałem, że silniki te (Nissana) źle współpracują z instalacją gazową i po ok 75 tys. km ulegają awarii (uszczelka pod głowicą)? Jaka instalację by Pan uznał za najbezpieczniejszą?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW silniku tym można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) i teoretycznie także system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Teoretycznie, ponieważ nie znam dokładnie konstrukcji układu dolotowego w tym silniku (montowałem instalację LPG do takiej jednostki napędowej ale w Nissanie, a tam jest inny kolektor). W systemach V generacji należy precyzyjnie i w określonym miejscu zamontować wtryskiwacze LPG. Nie wiem czy będzie to możliwe w tym silniku. Dokładnie można to stwierdzić przy oględzinach samochodu. Czasami jest wręcz konieczny demontaż układu dolotowego.
Z pewnością jednak można zamontować instalację IV generacji. Wtedy należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku systemu V generacji lubryfikacji nie jest potrzebna.
Niezależnie od zastosowanego rodzaju gazowego układu zasilania należy okresowo kontrolować luzy zaworowe w tym silniku (co około 30 tys.km).
Myślę, że jeśli będzie zamontowany system IV generacji i regularnie stosowana lubryfikacja oraz kontrolowane luzy zaworowe samochód powinien bez problemu działać na LPG bez szkody dla silnika.
Bardzo ważne jest także regularne serwisowanie instalacji gazowej.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl