Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Nieco lepszym wyborem wydaje się Rover 25 1.6 (109 KM), ponieważ nie wymaga stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych, natomiast Mazda z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymaga jej zastosowania. Stosowanie lubryfikacji jest konieczne tylko w przypadku instalacji IV generacji. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania należy okresowo (zgodnie z zaleceniami producenta silnika) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe w silniku Mazdy. Silnik Rovera nie wymaga wykonywania tej czynności ponieważ w jego mechanizmie rozrządu zastosowano popychacze hydrauliczne, które samoczynnie zachowują odpowiedni luz zaworowy. Dzięki temu jego koszty obsługi są nieco niższe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl