Pytanie
Samochód ma przejechane na gazie około 140 tysięcy przy czym do teraz nie było żadnych problemów. Problem wygląda następująco, gdy jedziemy na jakimkolwiek biegu i wciśniemy sprzęgło obroty lecą w dół i samochód gaśnie. Jedynym sposobem by go nie zgasić jest hamowanie bez sprzęgła aż obroty dojdą do 1100 i wtedy po wciśnięciu sprzęgła silnik nie gaśnie. Problem występuje czasem nawet przy zmianie biegów, gdy zmiana trwa zbyt długo. Ja już się przyzwyczaiłem jednak ktokolwiek wsiądzie do auta ma problem z jazdą gdyż cały czas trzeba pilnować obrotów co jest bardzo uciążliwe. Poza tymi problemami instalacja pracuje bez zarzutu. Co może być przyczyną takiego zachowania? Niedawno był wymieniany reduktor. Pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plCzęsto problemem gaśnięcia silnika przy schodzeniu z wyższych obrotów jest zanieczyszczony blok przepustnicy lub układ stabilizacji biegu jałowego, mimo iż na benzynie problem nie występuje. Powodem gaśnięcia przy schodzeniu z wyższych obrotów również może być usterka reduktora polegająca na zalewaniu silnika gazem w momencie powrotu na bieg jałowy.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl