Pytanie
Witam serdecznie,Od pewnego czasu mam problem z fabryczną instalacją gazową (jedynie parownik jest nieoryginalny i zmieniony na 140HP firmy AGC). Instalacja ma czujnik temperatury i załącza gaz powyżej 2 000 obrotów . W trakcie jazdy instalacja sama przełącza się na benzynę. Dzieje się tak przy prędkościach powyżej 60 km/h nie zależnie od tego na jakim jestem biegu, jakie mam obroty i prędkość (sytuacja nie występuje zawsze ale ostatnio dość często). Po tym jak przełączy się na benzynę nie mogę od razu przejść z powrotem na gaz. Najczęściej pomaga kilkukrotne naciśnięcie przełącznika przełączającego na benzyne i potem znów na gaz (przełącznik ma 2 stopnie benzyna i gaz z tym, że włącza gaz kiedy czujnik temp. i obrotów zezwalają) i potem muszę zwolnić do ok 60 km/h i często wtedy przełącza spowrotem na gaz. Posprawdzałem styki przy parowniku i elektrozaworze a także sprawdziłem czujnik temperatury na parowniku. Co może być przyczyną moich problemów?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plTrudno objawy łączyć z prędkością pojazdu, jedyne co może wówczas mieć ewentualnie wpływ to wychładzanie czujnika temperatury przez pęd powietrza. Zweryfikowac to można osłaniając czujnik temperatury, a następnie wykonać jazdę próbną. Samoczynne przełaczanie na benzynę może być spowodowane np. zakłóceniami pochodzącymi od układu zapłnonowego (silne oddziaływanie pola elektromagnetycznego).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl