Pytanie
Witam! Dziwne rzeczy mi się dziś zaczęły dziać, ale od początku: dziś przy ruszaniu centralka (Stag-300) zasygnalizowała przełączanie na benzynę (tak zinterpretowałem sygnał), a jako że tankowanie mu się należało, to nie specjalnie mnie to zdziwiło. Po alarmie centralki dalej paliła się jedna zielona dioda, migała dioda sygnalizująca rodzaj paliwa. Zatankowałem i pojechałem nie zwracając dalej uwagi na centralkę. Gdzieś po ok. 20km przygrzało słoneczko i włączyłem klime i wyczułem zapach gazu, ale jako że właśnie się zatrzymywałem nie zaniepokoiło mnie to. Po krótkim postoju i przejechaniu ok.5km zauważyłem, że silnik mi się gotuje - natychmiast się zatrzymałem i uzupełniłem ok.1,5l płynu i baczniej przyjrzałem się zachowaniu centralki. Po odpaleniu samochodu i przełączeniu na gaz po ok. minucie przełącza się z powrotem na benzynę (znaczy: tak myślę, bo dioda zaczyna mrugać). Wróciłem do pracy na benzynie (ok. 5km), temperatura nie rosła i utrzymywała się w granicach 90st. Po dwugodzinnym postoju i schłodzeniu silnika zrobiłem jazde próbną, jednak objawy ciągle te same, na benzynie zdaje się, że jest OK, choć chyba ciągle czuje gaz (albo przewrażliwiony jestem :>)Nie mam pojęcia co jest przyczyną, a co skutkiem, więc starałem się jak najbardziej szczegółowo opisać wszystkie dzisiejsze wydarzenia. Zapewne wizyta u gazownika mnie nie minie, ale może jakaś dobra dusza uraczy mnie tu dobrą radą :)
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWskazania ilości gazu na centralce są bardzo orientacyjne i nie muszą być (niestety) odwzorowaniem rzeczywistej ilości gazu w zbiorniku. Stąd też jedna zielona kontrolka wcale nie musi oznaczać, że jest gaz w zbiorniku.
Jeżeli zaś chodzi o wracanie na benzynę bez sygnalizacji dźwiękiem, to może to świadczyć o zaniku lub przekłamaniu jednego z niezbędnych sygnałów np. prędkości obrotowej silnika, temperatury reduktora lub temperatury gazu.
Jeżeli reduktor przestanie być właściwie ogrzewany podczas pracy na gazie i system przełączy auto na benzynę, może towarzyszyć temu zjawisku zapach gazu. W celu jednak prawidłowej diagnozy niezbędna jest jazda próbna z podłączonym programem do diagnostyki instalacji Stag-300.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl