Pytanie:
Witam,
Mam problem z instalacją gazową. Jakiś czas temu zaczęło się falowanie obrotow 500-1200 gdy silnik się rozgrzeje np. w korku, przy jeździe hamulec-gaz. Czasem nawet gasł i wtedy ciężko było odpalić. Zostały wymienione świece, filtry gazu i cewka zapłonowa, bo padła.
Po wymianie filtrów zaczął przełączać gaz na benzynę podczas hamowania silnikiem, a ostatnio nawet zwykłego zdejmowania nogi z gazu. Przed wymianą filtrów została zwiększona ilość mieszanki. Po wymianie filtrów najpierw w ogóle nie trzymał obrotów, po zmniejszeniu dawki gazu zaczął pracować normalnie tylko wyłączał się przy hamowaniu silnikiem. Podczas regulacji gazownik powiedział, że reduktor ma niską temperaturę (twierdził, że za wysoko wisi względem chłodnicy) i że ciśnienie gazu jest za wysokie i je obniżył.
Teraz przełączanie z gazu na benzynę po puszczeniu pedału gazu to norma. Co więcej po takiej jeździe odpalony samochód pozostawiony na wolnych obrotach gaśnie. Co powinienem zrobić, aby to wszystko uporządkować?
Instalacja mini SEC.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNiestety powodów takiego zachowania silnika zasilanego LPG może być bardzo wiele. Wydaje mi się jadnak, że najbardziej prawdpopdobną przyczyną może być niewłaściwie pracująca listwa wtryskiwaczy LPG lub zbyt niska wartość ciśnienia zasilającego listwę, ustawiona na reduktorze.
Jednak by potwierdzić te przypuszczenia konieczne jest sprawdzenie z wykorzystaniem odpowiedniego programu diagnostycznego w czasie próby drogowej.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl