Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody:
można dostosować do zasilania LPG. Najlepszym wyborem wydaje się Toyota Auris i Renault Clio, których silniki można poddać adaptacji do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku silnika 1.2 16V TCe (100 KM) Renault Clio trzeba zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacjach IV generacji) oraz pamiętać o okresowej (co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnej regulacji wartości luzów zaworowych.
Natomiast silnik 1.4 TSI (122 KM) Skody Octavii to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona zastosowanie instalacji dedykowanej. Systemy LPG do tego silnika opracowało kilku producentów instalacji LPG. Są wśród nich systemy bazujące na IV generacji instalacji LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) oraz instalacje VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).
Z uwagi na sposób działania systemy bazujące na IV generacji w trybie pracy na LPG zużywają także pewną (zależną od charakteru eksploatacji pojazdu) ilość benzyny. Systemy VI generacji pracują wyłącznie na LPG. Systemy do tego silnika w ofercie mają Lovato, Prins, STAG i Vialle.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl