Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 1.8 TSI (160 KM) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca zastosowania dedykowanej instalacji LPG. Z informacji, które mam wynika, że został on opracowany pod kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych.
Większość z nich oferuje systemy bazujące na IV generacji instalacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny).
Firma Vialle proponuje system VI generacji, w którym LPG w fazie ciekłej jest dawkowane przez wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania.
Silnik zasilany z wykorzystaniem instalacji bazującej na IV generacji w trybie pracy na gazie oprócz LPG zużywa także pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny, która jest konieczna do zachowania sprawności, umieszczonych w komorach spalania wtryskiwaczy benzynowych. Nie można ich po prostu wyłączyć ponieważ w krótkim czasie uległyby uszkodzeniu. Przepływająca przez nie niewielka ilość benzyny chłodzi je i usuwa z ich końcówek produkty spalania.
W systemach VI generacji (Vialle) silnik w trybie LPG zużywa wyłącznie paliwo gazowe. Jest ono podawane przez wtryskiwacze benzynowe, zatem nie problemu z ich chłodzeniem. Są one chłodzone ciekłym gazem, który przez nie cały czas przepływa.
Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!
Do tego samochodu pasują instalacje:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl