Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody z tego zestawienia:
można dostosować do zasilania LPG.
Silnik 1.6 (115 KM) samochodu Opel Mokka (2016 r.) można zasilać LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba pamiętać by przy zastosowaniu instalacji IV generacji zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik ten ma także regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Silnik 1.2 TSI (105 KM) stosowany w Skodzie Yeti to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji, do których mam dostęp wynika, że pod kątem zasilania LPG silnik ten został opracowany przez następujące firmy: BRC, Elpigaz, Landi Renzo, Lovato, Prins i Zavoli.
Wszystkie instalacje do tego silnika to systemy dotryskowe, w których jednostka napędowa zasilana LPG zużywa także niewielką ilość benzyny. Zabezpiecza ona przed uszkodzeniem umieszczone w komorach spalania wtryskiwacze benzynowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl