Pytanie
Witam.Volvo xc70 2.5t, instalacja Stag Premium, reduktor tłokowy, praktycznie od dnia montażu śmierdzi gazem, np po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu na światłach, z nawiewu wali gazem (włączony nadmuch). Po ruszeniu zapach po chwilce znika. Instalacja sprawdzana (pod maską i w bagażniku) - szczelna. Poza tym, co jakiś czas zapala się check engine, błąd to zbyt uboga mieszanka biegu jałowego. Warsztat, który montował ciągle ustawia mapy ale to nie wiele zmienia. Samochód nie jest wyposażony w czujnik ciśnienia paliwa. Ma ktoś może jakieś doświadczenia z podobnym przypadkiem? Pozdr.Jerzy
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki montowane w Volvo xc70 niejednokrotnie spotyka się z zamontowaną instalacją gazową i bardzo dobrze spisują się podczas eksploatacji na gazie. Zapalanie kontrolki check engine nie powinno mieć miejsca przy prawidłowo zamontowanej i wyregulowanej instalacji. Stag 300 Premium to sterownik, który ma całkowicie wystarczające możliwości do obsługi tego silnika natomiast zapach gazu nie powinien w żaden sposób występować podczas jazdy czy postoju auta. Zapach gazu świadczy jednoznacznie o nieszczelności.
Pozostaje dokładnie skontrolować instalację i znaleźć bezwzględnie miejsce wycieku (połączenia gazowe, reduktor, listwy wtryskiwaczy, miernik ciśnienia gazu).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl