Pytanie
Auto gasło na biegu jałowym jak silnik był zimny. Po uzyskaniu temp. chodziło idealnie na benzynie i na LPG. Po wizycie w warsztacie i diagnostyce komputerowej wymieniony został silnik krokowy. Od tego czasu auto na benzynie pracuje dobrze jednak na LPG, na biegu jałowym silnik pracuje nie równo, przy ruszaniu nie ma mocy czasami nawet zgaśnie. Na wyższych obrotach pracuje w miarę dobrze jednak przy puszczeniu nogi z gazu strzela w filtr powietrza. Jeden z takich strzałów połamał w kawałki obudowę filtra powietrza. Wymienione zostały świece, przewody i nowa obudowa. Mechanicy regulują i rozkładają ręce bo nie wiedzą co jest. Proszę o pomoc
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNierównomierna praca na biegu jałowym może być spowodowana nieszczelnością kolektora ssącego (uszkodzona uszczelka, zrzucony przewód podciśnieniowy, brak zaślepki itp.). Strzały w układ dolotowy występują najczęściej w momencie rozpędzania auta przy dużym obciążeniu, a nie przy zdejmowaniu nogi z gazu.
Przyczyna może także leżeć, co się w tych silnikach dość często zdarza, w uszkodzonej cewce zapłonowej.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl