Uwagi pytającego:
Jak jest naprawdę z wpływem instalacji gazowej (zakładam że 5 gen) na trwałość silnika? Kiedy muszę liczyć sie z wymianą zaworów i głowicy? Czy Subaru autoryzuje/rekomenduje jakieś marki instalacji?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 3.0 (245 KM) w Subaru Tribeca może być zasilany LPG z wykorzystaniem systemów IV (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej) i przy prawidłowych ustawieniach oraz kalibracji nie powinien mieć wpływu na trwałość układu zaworowego oraz głowicy. Trzeba pamiętać, że to niewłaściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej (mieszanka zbyt uboga) wpływa na temperaturę w czasie spalania i ewentualne uszkodzenia głowicy oraz zaworów. Dzieje się tak bez względu na zastosowane paliwo.
Decydując się na instalację IV generacji, biorąc pod uwagę regulowane w tym silniku luzy zaworowe, należy zastosować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych. Natomiast w przypadku wykorzystania do zasilania gazem systemu V generacji nie trzeba takiego układu stosować.
W Niemczech były dostępne Subaru z LPG, a przygotowania do wprowadzenia do oferty modeli LPG czynili także Czesi. Oni mieli zamiar wykorzystywać systemy V generacji, holenderskiej firmy Vialle. Więcej na ten temat można przeczytać w artykułach: Subaru na LPG - osaczają nas! i Subaru Legacy i Outback LPG - zmiana modelu, zmiana paliwa.
Polski oddział Subaru nie dopuszcza możliwości montażu instalacji LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl