Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,9 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Poniedziałek 2019-01-07

Który samochód wybrać do LPG?

Suzuki Baleno (2007), Toyota Yaris (2018)?


Wskazane samochody:
  • Suzuki Baleno 2007 r., 1.2 90KM Dualjet
  • Toyota Yaris 2018 r., 1.5 VVT-i 111KM

Uwagi pytającego:

Chciałem zapytać, który silnik lepiej zniesie LPG. Dzisiaj Pan w serwisie powiedział, że do samochodu Suzuki Baleno nie założyłby instalacji ponieważ części są aluminiowe i on miał 3 przypadki kiedy przepaliło denka tłoków lub wypaliło gniazda zaworowe i mówi, że 50 tys. km i remont silnika. Czy tak rzeczywiście może być?? A jak Toyota Yaris z silnikiem 1.5 VVti 111 KM z 2018 roku będzie znosiła LPG?? Której generacji można zamontować instalacje 4 czy do obydwóch 5? I czy w baleno lubryfikacja faktycznie pozwoli uchronić gniazda zaworowe przed zniszczeniem?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl

Rozumiem, że miał Pan na myśli Baleno np. z 2017 r. bo w 2007 nie było już modelu Baleno (przynajmniej w Europie) tym bardziej z silnikiem 1.2 90 KM DualJet.

Silniki obu samochodów:

  • Suzuki Baleno 2017 r., 1.2 90 KM Dualjet
  • Toyota Yaris 2018 r., 1.5 VVT-i 111 KM

są jednostkami napędowymi z pośrednim wtryskiem benzyny. Zatem do ich konwersji na zasilanie LPG można wykorzystać jedną z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Oba silniki mają regulowane ręcznie luzy zaworowe. Ich wartości na gazie należy kontrolować i ewentualnie korygować co około 30 tys. km. Zawory tych silników wymagają zastosowania dodatkowej ochrony zaworów np. w postaci lubryfikacji.

Nie potrafię się wypowiedzieć na temat trwałości silnika w Baleno (jest to bardzo rzadko spotykany samochód, a tym samym silnik). Na pewno wymaga prewencyjnej kontroli luzów zaworowych i lubryfikacji albo innej metody dodatkowej ochrony zaworów.

Z silnikiem Toyoty miałem do czynienia. Generalnie jednostki napędowe tej firmy uchodzą za dobrze znoszące użytkowanie na gazie. Jednak w tym przypadku także trzeba pamiętać o prewencji w stosunku do zaworów (okresowa kontrola luzów i lubryfikacja).

W Toyocie bardzo dobre opinie mają silniki rodziny Valvematic, które mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymagają ani kontroli luzów ani dodatkowej ochrony zaworów.

Piątek 2019-01-11