Uwagi pytającego:
Serwisanci z Suzuki bardzo odradzają instalację gazową dla Suzuki Jimny oraz dla innych modeli Suzuki też, np. SX4. Mówią o 30 tys. przejechanych kilometrów i wymianie głowicy, zaworów, ogromnych kosztach rzędu kilku tysięcy złotych. Dlaczego? Jaka jest prawda o gazie dla Jimny rok 2011 ?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPrawda jest taka, że silnik 1.3 86 KM (63 kW) stosowany w Suzuki Jimny (2011) może być z powodzeniem dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba tylko pamiętać o konieczności zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zamontowania instalacji IV generacji).
Silnik ten ma także regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (na gazie co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Wymienione w pytaniu przypadki to właśnie efekt braku lubryfikacji i nieregulowania luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl