Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Suzuki SX4 (2010), 1.6 VVT i-4WD 120 KM (88 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2017-01-05

Jaką instalację LPG wybrać?

Suzuki SX4 (2010), 1.6 VVT i-4WD 120 KM (88 kW)

Uwagi pytającego:

Auto ma 97 tys. km przebiegu użytkowane od nowości przez mnie. Nigdy nie miało regulowanego luzu zaworowego (jest to kosztowne oraz nie mam zaufania czy mechanik wykona swoją pracę rzetelnie). Z informacji z ASO panowie nawet nie zaglądają gdy auto nie ma LPG ale kasują pieniążki za niby kontrolę. Czy montaż instalacji LPG w tym modelu niesie za sobą zwiększoną obsługę? Aktualnie wymiana oleju raz do roku - bez żadnych, dolewek oraz specjalnego interesowania się autem. Planowany przebieg auta to 25 tys. km rocznie. Proszę o jakąś poradę czy ten aktualnie motor warto zagazować - czy koszty gazu+benzyny + może smarowania (choć przez wielu podważane) + ewentualne naprawy wynikające z LPG czy regulacje (tego nieszczęsnego luzu około 550 zł - uszczelka, płytki, robota, wg opinii co 20 tys. km) + filtry + świece (nie wymieniane od nowości) = nie pochłoną całej oszczędności. Aktualnie auto pali ok 6,5 l Pb. Proszę również o wymienienie 4 silników, które wręcz kochają LPG i nie wymagają specjalnego traktowania i dbania a wykazują żywotność na poziomie ok 200 tys. km na gazie - byłbym wdzięczny.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wymieniony w pytaniu silnik 1.6 120 KM (88 kW) samochodu Suzuki SX4 (2010) można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.

Z uwagi na zastosowaną ręczną regulację luzów zaworowych silnik ten wymaga okresowej kontroli i ewentualnie korekty ich wartości (na gazie co około 30 tys. km).

W swoim doświadczeniu warsztatowym wielokrotnie spotykałem się z tymi silnikami użytkowanymi na LPG i klienci byli zadowoleni z uzyskiwanych oszczędności. Przy prawidłowej eksploatacji i terminowo (zgodnie z zaleceniami producenta instalacji LPG i jednostki napędowej) wykonywanymi obsługami technicznymi silnik będzie pracował prawidłowo i bez uszczerbku dla jego stanu technicznego.

Jeśli chodzi o czynności obsługowe związane z instalacją LPG to należy tylko doliczyć koszt jej okresowych przeglądów i wymian filtrów, koszty regulacji zaworów i płynu do lubryfikacji. Reszta pozostaje tak jak w silniku zasilanym wyłącznie benzyną.

Silniki które dobrze spisują się podczas eksploatacji na gazie to np.: VW 1.6 MPI, VW 1.4 16V, VW 1.2 12V, Opel 1.4 16V. Wszystkie wymienione jednostki napędowe mają hydrauliczne popychacze w układach rozrządu. W związku z tym nie wymagają stosowania lubryfikacji i wykonywania kosztownej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.

Jeśli chciałby Pan otrzymać konkretną wycenę instalacji od warsztatu polecam skorzystanie w naszej aplikacji do wyceny instalacji LPG.

środa 2017-01-11

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      EUROGAZ Małgorzata Madej
    Sezamkowa 14
    66-620, Gubin
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie