Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie w pierwszej kolejności proponuję Opla Corsę 1.2 (80 KM) lub Peugeota 207 1.4 (88KM). Silniki tych samochodów mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i w związku z tym nie wymagają stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 1.3 (92 KM) w Suzuki Swift to jednostka napędowa z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi, która także może być z powodzeniem eksploatowana na LPG z wykorzystaniem instalacji IV lub V generacji. Jednak w przypadku zastosowania systemu IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Niezależnie od zastosowanego układu zasilania gazowego silnik Suzuki wymaga okresowej (zgodnej z zaleceniami producenta) kontroli, ewentualnie regulacji luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl