Pytanie
Wczoraj zauważyłem dziwną sytuację. Ostatnio na pełnym zbiorniku (34 litry zatankowane) w cyklu miasto 65% trasa 35% zrobiłem 361 km. Po zapaleniu się rezerwy i przejechaniu około 20 km auto z braku gazu przełączyło się na benzynę. Ponownie zatankowałem gaz do pełna i pojechałem w trasę. Chciałem zobaczyć jak wygląda spalanie w cyklu trasa 100%. Po przejechaniu 361 km paliła się jeszcze jedna zielona dioda ale mimo to centralka zasygnalizowała dźwiękiem brak gazu i auto przeszło na zasilanie benzyną. Po wyłączeniu centralki przyciskiem i ponownym włączeniu auto przejechało jeszcze kilka km na gazie po czym sytuacja się powtórzyła ( ale ponowna próba przełączenia na gaz nie powiodła się ). Nie miałem jeszcze okazji zatankować gazu na stacji, żeby sprawdzić ile wejdzie. Jak rozumieć takie zachowanie instalacji gazowej? Czy komputer może sygnalizować brak gazu na podstawie historycznych danych o przebiegu?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWskaźnik ilości gazu odczytuje stan gazu "na bieżąco" i może czasem przekłamywać tzn. mimo wskazania o obecności gazu w zbiorniku (np. zielona dioda) może go tam po prostu nie być. Wówczas system przełaczy się na benzynę odczytując spadek ciśnienia. Proponuję zatem najpierw zatankować auto i zobaczyć ile weszło gazu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl