Pytanie
Witam,
Mam Opla Astrę G 1,8 16V, 125 KM z instalacją gazową AC STAG 300 ISA 2 z wtryskami HANA 2000, reduktor AC R01. Od dłuższego czasu silnik po odpaleniu rano lub po dłuższym postoju szarpał i pracował nierówno do momentu osiągnięcia prawidłowej temperatury (na LPG i PB). Mechanik przeczyścił mi przepustnicę i przepływomierz i stwierdził, że jest OK. Parę dni było rzeczywiście OK, jednak podczas wyjazdu na urlop szarpanie ponowne się zaczęło. Również podczas normalnej jazdy, po przejechaniu autostradą kilkudziesięciu km z prędkością powyżej 120 km/h nie dało się już normalnie jechać, prędkość maks 100 km/h żeby tylko dojechać. Po powrocie mechanik wymienił mi przepływomierz i świece na NGK. Problem ustał, jednak auto nadal po odpaleniu nie pracuje równo i czasem poszarpuje, mechanik twierdzi, że to wina instalacji LPG i żeby pojeździć dłużej na PB. Zrobiłem już na PB ponad 100 km i wydaje mi się, że nadal jest tak samo. Co jeszcze można sprawdzić?
Pozdrawiam Marcin
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli jazda na benzynie nie usunęła problemu można podejrzewać, iż przyczyna leży w układzie benzynowym. W tych silnikach wyposażonych w cewkę zapłonową (tzw. listwę) zdarza się jej uszkodzenie i powoduje to tego typu objawy bardziej odczuwalne podczas jazdy na gazie.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl