Pytanie
Witam,Posiadam Mazdę 323BJ 1,5 88KM z 1999r z instalacją LPIGAZ reduktor Cometa i, komputer Stella nord, wtryski IG1. Instalację gazową założyłem miesiąc temu i od samego początku jest problem z szarpaniem pomiędzy 2 - 3 tyś obrotów. Występuje on przy odpuszczaniu gazu i jeździe na jednostajnym gazie najczęściej pod górę. Byłem na regulacji już 3 razy ale problem nadal nie ustępuje. Szapie i na bogate i na ubogiej mieszance. Czytałem, że te silniki mają tzw dotryski czy inaczej zubożanie. Proszę o informację czy instalacja która jest w moim aucie w ogóle to obsługuje i jak rozwiązać ten problem. ps. na świecach mam zrobione jakieś 5 tyś km reszta układu zapłonowego wygląda ok.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki Mazdy rzeczywiście są dość trudne do skalibrowania. Rozwiązania należy szukać w prawidłowym doborze dysz we wtryskiwaczach gazowych. Dla silnika Mazdy 1.5 dysze te powinny oscylować w okolicach 1,7 - 1,8 mm. Powinno to pozwolić zminimalizować szarpanie występujące przy lekkim obicążeniu silnika i jednostajnej jeździe w okolicach 2-3 Rpm.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl