Pytanie
Mam problem z samochodem głównie przy nagrzanym silniku. Przy ruszaniu na wolnych obrotach samochód szarpie i dławi się. To samo dzieje się na wstecznym. Na wyższych biegach i szybszej jeździe tego nie odczuwam. Mechanik, gdy wyjął tylny wał o jeździe nie było mowy, ponieważ żaden bieg nie chciał wejść, pomimo, że poprzednie lato tak właśnie przejeździłam. Zasugerował, że może to być zepsuty reduktor. Czy jest to prawda i czy muszę wymienić cały, czy wystarczy jakąś część. A może wystarczy go dać do naprawy.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW zależności od rodzaju instalacji gazowej przyczyny mogą być różne. W przypadku instalacji II generacji usterka reduktora (zbyt sztywne membrany) może dawać tego typu objawy - przy wyjściu z biegu jałowego następuje zubożenie mieszanki i pojawia się szarpanie silnika.
W przypadku instalacji IV generacji powodem szarpania przy wyjściu z biegu jałowego częściej jest uszkodzona listwa wtryskiwaczy. Natomiast w obu generacjach instalacji przyczyna szarpania może być nie związana z instalacją gazową mimo, iż objawy odczuwalne są tylko na gazie tzn. usterka w układzie zapłonowym.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl