Pytanie
Posiadam Pajero Pinina 1834 mpi. '02, w opisie zaznaczyłem rocznik'05, gdyż nie było prawidłowego rocznika. Od pond 4 lat ( przejechałem już 130 tyś) posiadam instalację sekwencyjną 4 generacji zamontowaną przez firmę Irene ( reduktor Kme gold, wielozawór Tomasetto, zawór tankujący Tomasetto, komora szczelna Irene, system sekwencyjny Dream xx ind ). Od pewnego czasu mam problem; podczas zwiększania obrotów silnik szarpie, tak samo na biegu jałowym-pracuje nierówno. Byłem w wielu zakładach montujących instalacje. Wymieniłem świece, cewki, przewody. Wszyscy twierdzili,że to wina układu zapłonowego, a instalacja jest w 100% sprawna. Czujniki, wtryski działają jak powinny. Po wymianie świec auto sprawuje się poprawnie przez 2-3 tygodnie, po czym objawy wracają. Wymieniam więc świece co kilka tygodni i jakoś jeżdżę. Proszę o pomoc.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli wymiana świec pomaga, choć na krótki czas, przyczyny rzeczywiście upatrywać należy w układzie zapłonowym, jednak proponuję poszukać warsztatu, który przeprowadzi precyzyjną weryfikację elementów układu zapłonowego.
Podejrzewać mogę, iż przyczyną są przewody zapłonowe, jeżeli nie zostały wymienione w tym samym czasie co świece. Uszkodzenie świec może być "przenoszone" przez wadliwe przewody (ścieżka węglowa na "fajce").
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl