Pytanie
Witam,
Od niedawna mam Opla Astrę H, 1,6; 105 KM; 2005 r. Auto ma przejechane 101 tys. km, od 47 tys. na gazie, instalacja BRC Sequent 24. W pierwszej dłuższej trasie (do gazownika) zapalila się kontrolka emisji spalin, "przyduszalo" gaz powyzej 160 km/h. Po przegladzie instalacji wszystko OK do czasu kolejnej trasy, gdzie ponownie zapalila się kontrolka po zatankowaniu gazu, jednakże po około 200 km zgasla (żadnych problemow podczas jazdy). Po obniżeniu temperatury załączania gazu i po BARDZO mokrej trasie (około 500 km w deszczu) auto zaczelo szarpać. Na ostatniej trasie kontrolka migała, nastepnie palila się ciągle, wyłączyl się tempomat, bardzo duże wibracje auta, niemal gasł przy ruszaniu ze swiatel w miescie. Komputer oplowski wykazał błędy przy systemie chlodzenia (skasowane).
Wczoraj gazownik ustawil temp wlaczania gazu na 40ºC, wyregulowal instalację (dawala za dużo gazu), jednakze szarpanie nie ustalo, wręcz się wzmogło. Na benzynie jeździ bez problemow, obroty silnika równe, nie falują. Z tego co przeczytalem na różnych forach i z rozmów z mechanikami, może to być wszystko od cewki i świec po luzy zaworów.
Proszę o fachową poradę,
Pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSzarpanie silnika jedynie podczas pracy na gazie raczej sugerować może usterkę układu zapłonowego lub wtryskiwaczy LPG. Zbyt ciasne luzy zaworowe raczej powodowałyby również nierównomierną pracę i szarpanie na samej benzynie.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl