Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody z tego zestawienia mogą być z powodzeniem zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik 1.33 Dual VTT-i ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i z tego powodu wydaje się lepszą propozycją z punktu widzenia zasilania LPG, ponieważ nie trzeba pamiętać o konieczności okresowej regulacji luzów zaworowych.
Silnik 1.6 w Fiacie Sedici ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, zatem trzeba pamiętać o konieczności ich okresowego kontrolowania i ewentualnej regulacji ich wartości, zgodnie z danymi producenta. Czynność tę należy wykonywać bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania. Decydując się na zasilanie LPG tego silnika z wykorzystaniem systemu IV generacji należy dodatkowo zamontować układ do lubryfikacji gniazd zaworowych. Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl