Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Toyota Auris (2015):Touring Sports Hybrid 1.8 L4+E 136 KM (100 kW), Touring Sports 1.6 132 KM (97 kW), Honda Civic (2015), Mazda 3 (2015)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2015-11-17

Który samochód wybrać do LPG?

Toyota Auris (2015):Touring Sports Hybrid 1.8 L4+E 136 KM (100 kW), Touring Sports 1.6 132 KM (97 kW), Honda Civic (2015), Mazda 3 (2015)?


Wskazane samochody:
  • Toyota Auris 2015 r., Touring Sports Hybrid 1.8 L4+E 136 KM (100 kW)
  • Toyota Auris 2015 r., Touring Sports 1.6 132 KM (97 kW)
  • Honda Civic 2015 r., 1.8 i-VTEC 142 KM (104 kW)
  • Mazda 3 2015 r., G 120 2.0 120 KM (88 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wszystkie samochody z tego zestawienia mogą być z powodzeniem dostosowane do zasilania LPG. Jednak najlepszym wyborem w tym kontekście wydaje się Toyota Auris 1.6 (132 KM), ponieważ z uwagi na zastosowanie w tym silniku popychaczy hydraulicznych nie jest konieczne stosowanie lubryfikacji gniazd zaworowych. Jednostka napędowa 1.6 (132 KM) może być zatem zasilana LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Silnik 1.8 w hybrydowym Aurisie także może być zasilany LPG z wykorzystaniem instalacji IV lub V generacji.

Natomiast silnik 1.8 (142 KM) samochodu Honda Civic ma ręcznie regulowane luzy zaworowe, wymaga zatem zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych. Jest ona konieczna tylko w przypadku zastosowania instalacji IV generacji. Jeśli silnik ten będzie zasilany LPG z wykorzystaniem systemu V generacji układ lubryfikacji nie jest potrzebny.

Silnik 2.0 (120 KM) samochodu Mazda 3 (2015) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga instalacji dedykowanej, znacznie droższej od uniwersalnych zestawów montażowych, które można zastosować w w.w. Toyotach i Maździe.

Według wiedzy, do której mam dostęp silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG tylko przez firmę Prins. Jest to instalacja Direct LiquiMax-2.0, tzw. VI generacja instalacji gazowych, w której LPG w stanie ciekłym jest podawane wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. Zaletą tego rozwiązania jest to, że silnik w trybie jazdy na LPG zużywa wyłącznie paliwo gazowe.

wtorek 2017-02-28

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      ZAMEL Serwis
    Słowackiego 1
    21-500, Biała Podlaska
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie