Pytanie:
Witam.
Instalacja zamontowana w nowym samochodzie (1600 km przebiegu). Zauważyłem 2 niepokojące objawy: 1) Zdarzyło się kilka razy przy mocnym przyspieszaniu na drugim biegu, że silnik szarpnął dosłownie na ułamek sekundy. 2) Po chłodnej nocy, silnik pracował nieco dłużej na benzynie niż dotychczas, przełączył się na gaz kiedy dojeżdżałem jednostajnie do świateł po czym nagle zapaliło się kila kontrolek (silnika, wspomagania kierownicy, stabilizacji trakcji itd.) i auto wróciło do zasilania na benzynie. Jakie czynności rozwiążą te usterki instalacji (jeśli to w ogóle są usterki)?
I pytanie z innej beczki - czy w tego typu instalacji LPG jest możliwość takiej zmiany parametrów pracy sterownika, aby zminimalizować zużycie gazu (nawet kosztem lekkiej utraty mocy)?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPowodów takiego zachowania silnika podczas eksploatacji na gazie może być wiele w celu ich usunięcia konieczna jest diagnostyka instalacji LPG przeprowadzona od zimnego silnika również podczas próby drogowej. Instalacja IV generacji (taką zastosowano w Pana w aucie) pracuje w ciągłej współpracy ze sterownikiem benzynowym, zatem niemożliwe jest zubożenie lub wzbogacenie mieszanki gazowej wykraczające poza dopuszczalny zakres określony przez sterownik benzynowy. Zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka spowoduje zarejestrowanie błędu przez sterownik benzynowy i zaświecenie kontrolki (check engine).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl