Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem montażu instalacji LPG najlepszym wyborem wydaje się Skoda Octavia 1.6 (102 KM). Stosowana w Skodzie stosunkowo prosta i ciesząca się dużym powodzeniem jednostka napędowa jest wykorzystywana w wielu modelach samochodów Grupy VW. W związku z tym jest bardzo popularna na rynku i cieszy się bardzo dobrą opinią wśród montażystów instalacji LPG.
Silnik ten można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silniki pozostałych samochodów zebranych w zestawieniu: 1.8 VVT-i (129 KM) w Toyocie i 2.0 (147 KM) w Maździe także można z powodzeniem eksploatować na LPG z wykorzystaniem instalacji IV lub V generacji, lecz z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, decydując się na system sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Jeśli do ich zasilania będzie zastosowany system V generacji, dodatkowa lubryfikacja nie jest wymagana.
Bez względu na rodzaj zastosowanego systemu LPG silniki te (w Maździe i Toyocie) wymagają okresowego (zgodnego z zaleceniami producenta silnika) sprawdzenia i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Silnik Skody ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i nie wymaga wykonywania tej czynności.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl