Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG.
Do ich adaptacji można wykorzystać jeden z wielu dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych samochodowych instalacji gazowych IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie wymienione siniki mają regulowany ręcznie luz zaworowy, który należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować. Należy w nich także zastosować dodatkową ochronę zaworów.
W przypadku silnika 2.0 VVT-i 147 KM (108 kW) samochodu Toyota Avensis 2007 r. może się zdarzyć, że będzie to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Trzeba zatem zweryfikować kod silnika (1AZ-FE to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny, 1AZ-FSE to jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Jeśli okaże się, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim to do jego adaptacji na zasilanie LPG konieczne jest zastosowanie dedykowanej instalacji LPG.
Informacje publikowane przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wskazują, że silnik ten został opracowany pod katem zasilania LPG przez firmy/marki: KME i STAG.
Szczegółową wycenę instalacji LPG do konkretnego samochodu oraz jej kompletację przygotowuje warsztat montujący.
Najwygodniejszą metodą skontaktowania się z dogodnie położnym warsztatem jest strona internetowa Wycena instalacji LPG gazeo.pl.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl