Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba silniki zastosowane w samochodzie Toyota Avensis 2005 r. mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG.
Silniki 2.0 VVT-i 147 KM (108 kW) o oznaczeniu 1AZ-FE i 1.8 VVT-i 129 KM (95 kW) można dostosować do zasilania gazowego z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Oba te silniki wymagają zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku wykorzystania instalacji IV generacji) lub innej metody dodatkowej ochrony zaworów (dotrysk benzyny lub specjalne dodatki do paliw - benzyny i LPG) oraz okresowej (co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnie regulacji luzów zaworowych.
Silnik 2.0 VVT-i 147 KM (108 kW) o oznaczeniu 1AZ-FSE jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Z tego co wiem został on opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmę AC (system STAG 400 DPI).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl