Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Toyota Avensis (2010), Combi 1.8 Valvematic 147 KM (108 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2015-01-28

Pytanie o eksploatację instalacji.

Toyota Avensis (2010), Combi 1.8 Valvematic 147 KM (108 kW)

Pytanie:

Szanowni Państwo,

Zapytanie dotyczy przewagi V generacji instalacji LPG (chodzi mi o wtrysk gazu w fazie ciekłej do silników z pośrednim wtryskiem paliwa) nad instalacją sekwencyjną. Przymierzam się do kupna auta i wybór padł na Avensisa 3 (T27) 1,8 Valvematic (147 KM).

W sieci trafić można na informacje, że do tego silnika nie poleca się LPG z uwagi na możliwość uszkodzenia tłoków i (w mniejszym stopniu) gniazd zaworowych.

Czy przy V generacji nadal jest problem dotyczący wypalania gniazd i tłoków? Ceny tych instalacji są już na akceptowalnym poziomie i ciekawią mnie ich faktyczne plusy w stosunku do IV generacji.

Pozdrawiam!

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W mojej ocenie, instalacje V generacji zmniejszają ryzyko przedwczesnego zużycia głowicy, ponieważ gwałtownie rozprężające się w kanałach dolotowych LPG powoduje ochłodzenie, dostarczanej do komór spalania, mieszanki paliwowo-powietrznej, a tym samym zmniejszenie obciążenia cieplnego zaworów i głowicy.

Taka jest natura systemów V generacji, lecz prawidłowo zamontowana i skalibrowana instalacja IV generacji także nie powoduje podwyższonego obciążenia termicznego głowicy, tym bardziej w silnikach Valvematic, w których zachowanie odpowiedniego luzu w układzie rozrządu, gwarantującego kontakt zaworów z gniazdami w pozycji zamkniętej (wtedy odbierane jest od nich ciepło), zapewniają hydrauliczne popychacze. Nie ma zatem ryzyka, że któryś z zaworów pozostanie niedomknięty.

Co do wypalania tłoków, to w swojej praktyce warsztatowej nie spotkałem się z tym problemem w silnikach Valvematic, ani w żadnej innej jednostce napędowej zasilanej LPG.

poniedziałek 2015-02-02
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie