Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydaje się Toyota Avensis 1.8 Valvematic. Jej silnik może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Podobnie jest w przypadku silnika Hondy Accord 2.0. Można w nim zastosować instalację IV lub V generacji. W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
W silniku tym należy także okresowo (co 15-20 tys. km) kontrolować luzy zaworowe.
Pozostałe dwa auta mają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymagają instalacji dedykowanych.
Do Skody można zamontować system Prins Direct LquiMax-2.0, który dawkuje LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania silnika.
Natomiast silnik 2.0 Ecoboost do Forda Mondeo według mojej wiedzy nie został jeszcze opracowany pod kątem zasilania LPG przez żadnego z producentów instalacji gazowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl