Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich samochodów zawartych w pytaniu:
można dostosować do zasilania LPG.
W przypadku Toyoty i Seata można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Toyota wymaga jednak lubryfikacji (przy instalacji IV generacji) oraz okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
Natomiast silnik 1.4 TSI (122 KM) stosowany m.in. w Octavii to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji, do których mam dostęp wynik, że instalacje LPG do tego silnika opracowało kilku producentów (Lovato, Prins, STAG i Vialle). Są wśród nich systemy bazujące na IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) oraz instalacje VI generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl