Uwagi pytającego:
Gt86 1 generacji. Pytanie czy można w nim zainstalować LPG i czy w tego typu autach instalacje okazały się zadowalające dla zużycia silnika? Czy zaobserwowano negatywny wpływ w autach, które przejechały np. 50 tys. km z LPG?
Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Toyota GT86 (2016) silnik 4U-GSE (4-cylindrowy, 2-litrowy, skonstruowany w układzie przeciwsobnym - bokser) dysponujący mocą 147 kW jest wyposażony w system wtrysku D4-S stosowany w wielu silnikach Toyoty. Jest to kombinowany układ zasilania benzyną, który wykorzystuje po 2 wtryskiwacze na każdy cylinder. Jeden z nich wtryskuje benzynę bezpośrednio do komory spalania, drugi do kanału dolotowego. W silniku jest zatem 8 wtryskiwaczy.
Z uwagi na zastosowanie tego rodzaju wtrysku w silniku tym należy zastosować dedykowaną instalację gazową. Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik ten nie został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG.
Uniwersalne instalacje, które potencjalnie mogłyby obsłużyć ten silnik w zakresie zasilania LPG oferują firmy LPGTECH i KME.
Z systemem TECH SYMBIO firmy LPGTECH można zapoznać się w artykule "TECH SYMBIO - system otwarty, dla wtajemniczonych". A o instalacji KME pisaliśmy w artykule "LPG od KME w Skodzie Octavii 1.5 TSI ACT".
W tej sytuacji trudno mówić o doświadczeniach eksploatacyjnych związanych z użytkowaniem tego auta na LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl