Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWedług informacji, do których mam dostęp silnik 3.5 (266KM) samochodu Toyota Sienna (2016) powinien mieć pośredni wtrysk benzyny (kod silnika 2GR-FE). Był on stosowany w latach modelowych 2011-2016.
Jeśli jest to ta jednostka napędowa to można ją poddać adaptacji na zasilanie LPG wykorzystując jeden z wielu dostępnych na rynku uniwersalnych systemów zasilania gazowego IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) dobranego stosownie do układu konstrukcyjnego silnika i jego mocy.
Natomiast w latach 2017-2020 w Toyocie Sienna był stosowany silnik 2GR-FKS o nieco wyższej mocy (301 KM). Jest to już jednostka napędowa, w której zastosowano podwójny system wtrysku z wtryskiwaczami dawkującymi benzynę zarówno do kanałów dolotowych silnika - wtrysk pośredni jak i bezpośrednio do komór spalania - wtrysk bezpośredni. Silnik ten wymaga zastosowania dedykowanej instalacji LPG.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmę LPGTECH - system TECH-SYMBIO.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl