Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie pod uwagę brałbym najpierw Fiata Pandę 1.2 8V, Renaulta Clio 1.2 8V. Silnik tych pojazdów mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Pomimo regulowanych ręcznie luzów zaworowych bardzo dobrze spisują się na LPG i nie wymagają stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych.
Toyotę Yaris 1.0 także można dostosować do zasilania gazowego za pomocą większości oferowanych na rynku instalacji IV lub V generacji. Jednak jej silnik wymaga zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych w celu ich ochrony w trakcie eksploatacji na gazie.
We wszystkich wymienionych w zestawieniu silnikach należy pamiętać o okresowym (zgodnym z zaleceniami producentów) sprawdzaniu i ewentualnej regulacji luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl